Så omvandlade Uret.se 5.000 SEK till 374.000 SEK i vinst på två månader med hjälp av CRM
Uret.se, en del av Scandinavian Luxury Group, är ledande inom e-handel med exklusiva klockor och tillbehör. Genom att kombinera högkvalitativa produkter med konkurrenskraftiga priser och en användarvänlig shoppingupplevelse, levererar de både lyx och värde till sina kunder.
Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.
Pontus Sjöberg
Co-founder Scandinavian Luxury Group
Utmaning: Konvertera besökare till kunder
Trafiken till hemsidan ökade men det gjorde inte konverteringen. Vid närmare analys visade det sig att detta beteendemönster framförallt berodde på den globala ökningen av levnadskostnader. Ekonomisk osäkerhet och strama budgetar påverkar konsumenters vilja att göra större investeringar, såsom att köpa lyxklockor.
Strategi
För att möta denna utmaningen valde vi framförallt att fokusera på list tillväxten – att få besökare och kunder att lämna ifrån sig e-postadresser och konvertera kunder till prenumeranter. Först då kan vi bygga relationer genom riktad kommunikation. Vårt mål var att hjälpa kunderna att känna sig trygga i sina köpbeslut genom att ge dem relevant information och erbjudanden.
Tävlingar!
För att få besökare och nya kunder att prenumerera på nyhetsbrevet utan att behöva tumma på marginalerna valde vi att inte erbjuda rabattkoder. Istället organiserade vi en månatlig tävling där deltagarna kunde vinna 5.000 SEK i butiksrabatt. På så sätt lyckades vi undvika oengagerade kunder och prenumeranter och nådde istället en engagerad målgrupp.
Resultat
Under juni och juli fick vi 5.034 nya prenumeranter utan extra marknadsföringskostnader. Dessa nya prenumeranter genererade en bruttovinst på 374.394 SEK, vilket motsvarar en avkastning på 7.388% på den investerade 5.000 SEK i prispengar. Denna strategi har inte bara ökat försäljningen, utan även byggt en hållbar och skalbar infrastruktur.
Genom att kombinera en grundlig analys av vår målgrupp med kreativa marknadsföringstekniker, fick vi en signifikant ökning av registreringar och försäljning.
Är du intresserad av att veta hur vi kan hjälpa ditt företag att öka försäljningen genom innovativa CRM-strategier? Kontakta oss för en gratis konsultation och upptäck potentialen i din e-handelsverksamhet.
Tveka inte att kontakta oss om du vill ta din CRM-strategi till nästa nivå och skapa långsiktig framgång för ditt företag.
För fler tips, ladda ned vår ultimata guide för e-postmarknadsföring eller hur du kommer igång med klaviyo.
Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.
Pontus Sjöberg
Co-founder Scandinavian Luxury GroupRIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.
Gustav Lundin
Head Of E-Commerce Outl1Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.
Sophia Marinho de Lemos
Co-founder & CEO Källa"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."
Marcus Linder
Head of CRM PopHouse Entertainments"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"
Martin Eivy
Founder Eivy ClothingKan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!
Anton Ekström
CTO Villahome.seBoka samtal
Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.