Hur vi bygger din pengamaskin

Hur vi bygger din pengamaskin

1. Vi analyserar ditt företag

Först så analyserar vi ditt företag för att se hur mycket vi kan hjälpa dig med, och vi jobbar bara med dig om du gynnar på det. Ja, precis. Och för att se om vi är rätt byrå för jobbet så måste vi först ta reda på vad dina flaskhalsar är och ifall e-post marknadsföring är den rätta lösningen för dig. Det enda som krävs är ett samtal så att vi kan se hur din företagsmodell ser ut och hur vår digitala marknadsföring kan passa in i den. Detta samtal kommer ge oss insikt till vårt mål; att bygga upp ett helt automatiserat email system som ständigt genererar inkomst till dig.

2. Planering & Strategi

Om allting ser bra ut så förklarar vi i detalj hur systemet fungerar. Sedan får du ett pris på tjänsten som alltid är provisionsbaserat enbart på R.I.M’s tjänster. Anledningen till att vi endast jobbar på provision är för att vi vet att vårt email system fungerar. Det ger både dig och oss en tillit till varandra då båda måste prestera för att bra samarbete.

3. Insamling av Information

När du tackar ja bokar vi in ett nytt möte där vi går igenom hela din nätbutik. En viktig pelare i vår strategi handlar om story och vi vill veta så mycket som möjligt om dig och ditt företag innan vi skriver den. För att kunna skriva en bra story behöver vi tänka steget längre. Varför startade du ditt företag? Vad bidrar du med? Hur löser din produkt problem för dina kunder? Det finns många vägar att gå för att få till en bra story, och efter vår intervju kommer vi ha en bra början.

4. Blueprint

Efter intervjun bygger vi upp en blueprint för din story. Den kommer sättas i punkter som du kan godkänna eller redigera hur mycket du vill. Blueprinten är till för att kortfattat summera vad din story ska handla om. Efter allting är godkänt så sätts den i en löpande text.

5. Din story

Vi börjar skriva på storyn i löpande text som innefattar alla de tidigare godkända punkterna. När den är klar skickas den ännu en gång för ditt godkännande. Du får givetvis redigera och lägga till synpunkter under skrivandets gång.

6. Automatisering

När storyn är godkänd och klar så bygger vi upp alla automatiseringar där du kan vara med och designa mallarna för emails. Färgkoder, bilder, knappar, allting kan göras helt anpassat efter dina synpunkter och behov.

7. Segmentering & Flows

Nu börjar allt trilla på plats. Vi sätter igång med segmenteringen, där vi anpassar våra olika email flows efter behov. Som exempel så kan vi t.ex bygga upp en segmentering som skickar rabattkod 30 minuter efter ett köp. Eller skickar produktrekommendationer till de som är mest benägna att köpa. Allting handlar om data, vilket vi samlar in under processen för att skapa en riktad email marknadsföring.

8. Allt är klart!

Nu skickar vi nyhetsbrev. Dessa kan vara allt från att introducera din story, ditt brand, nya produkter, eller bloggar. De första kampanjerna kommer samla in en stor mängd data som gör att framtida emails kommer bara bli bättre och bättre.

Hur lång tid tar det?

Om du är lika snabb som oss så tar hela processen ungefär 72 timmar. Det betyder att på 3 dygn så har du redan tillgång till en marknadsförings-maskin som ger en stadig ström av återkommande kunder och ökad försäljning. Och du behöver knappt lyfta ett finger.

Dela:

Pontus Sjöberg

Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.

Pontus Sjöberg

Co-founder Scandinavian Luxury Group
Gustav Lundin

RIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.

Gustav Lundin

Head Of E-Commerce Outl1
Sophia Marinho de Lemos

Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.

Sophia Marinho de Lemos

Co-founder & CEO Källa
Marcus Linder

"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."

Marcus Linder

Head of CRM PopHouse Entertainments
Martin Eivy

"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"

Martin Eivy

Founder Eivy Clothing
Anton Ekström

Kan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!

Anton Ekström

CTO Villahome.se

Boka samtal

Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.