Hur mycket pengar förlorar du på grund av dina e-postmarknadsföring verktyg?

Hur mycket pengar du förlorar

Tar du verkligen vara på de e-postmarknadsföring verktyg du betalar för? Dina verktyg kan endast hjälpa dig om du använder dem till dess fulla potential.



Det är ingen hemlighet att Klaviyo är mycket dyrare än Mailchimp men varför är det så? Man betalar helt enkelt mer för de extra funktionerna som finns och att det finns så mycket mer potential och mer som går att göra i Klaviyo.



Det är ju rimligt. Du får fler funktioner vilket leder till ett högre pris.

Behöver du hjälp med att komma igång och använda Klaviyos alla funktioner så har vi en gratis guide, kika in den här!

Hur kommer det sig att man kan förlora pengar på sina verktyg?

  • Hur kommer det sig att många inte A/B testar sina flows?
  • Varför skapar man inte djupare segment?
  • Varför djupdyker man inte i kontots analytics?
  • Varför använder man inte conditional eller trigger splits?

Det gäller att välja rätt verktyg för ditt varumärke. Ska man endast skicka något nyhetsbrev då och då samt ha några enkla flows så kan man lika gärna använda ett billigare verktyg som mailchimp. Många betalar för extra funktioner som dem inte använder.


Vet du inte vilken CRM som passar bäst för dig och ditt varumärke? Läs inlägget där vi förklarar skillnaden mellan Hubspot, Mailchimp och Klaviyo CRM.



Vi jobbar med kunder som betalar stora summor till HubSpot samtidigt som de inte använder HubSpots olika funktioner. Om detta är fallet kan man lika gärna använda sharpspring och spara en förmögenhet.



Använder du HubSpot och vill veta hur du använder det till dess fulla potential? Kika in detta inlägget där vi förklarar hur du använder HubSpot till dess fulla potential!



I slutändan blir det att man förlorar pengar på grund av de högre kostnaderna medan man dessutom går miste om pengar på grund av de tappade intäkterna.



Kolla på sätter du jobbar med din e-postmarknadsföring/CRM/marketing automation idag, kan du med handen på hjärtat säga att du verkligen gör allt du kan med de verktygen du har?

Om du gör det, fantastiskt!

Dela:

Pontus Sjöberg

Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.

Pontus Sjöberg

Co-founder Scandinavian Luxury Group
Gustav Lundin

RIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.

Gustav Lundin

Head Of E-Commerce Outl1
Sophia Marinho de Lemos

Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.

Sophia Marinho de Lemos

Co-founder & CEO Källa
Marcus Linder

"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."

Marcus Linder

Head of CRM PopHouse Entertainments
Martin Eivy

"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"

Martin Eivy

Founder Eivy Clothing
Anton Ekström

Kan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!

Anton Ekström

CTO Villahome.se

Boka samtal

Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.