Hur du kan ta din e-postmarknadsföring och hemsida till nya höjder
User-Generated Content
Vikten av content från dina kunder och användare har aldrig vägt tyngre än vad det gör nu.
Kunder blir allt mer varsamma om vart de handlar på nätet. Eftersom att det med åren har blivit enklare att starta en e-handel så betyder det att fler “dåliga” aktörer har dykt upp förstört kundupplevelsen för många.
Så med detta i åtanke är det en bra idé att sätta sig ner och samla in dina bästa recensioner, kundrekommendationer och bilder på sociala medier för att sedan inkludera dessa i dina utskick. Genom att göra det kan du övertala dina leads som tvekar med bevis på att du har många likasinnade och supernöjda kunder.
Snabba hemsidor
Enligt Google så ser man en minskning i bounce rate på upp till 33% bara av att reducera tiden det tar för sidan att ladda.
Det finns väldigt många sätt att få en snabbare hemsida som varierar beroende på vad du använder. Men för att ens kunna veta om din sida inte fungerar optimal så kan du titta på dina metrics i e-posterna.
Exempelvis om du ser en hög click rate men dålig konvertering på dina utskick så kan det innebära att sidan inte är optimerad.
Responsive design – Förenkla dina utskick
- Större fonts och radavstånd – detta gör det enklare för mottagaren att förstå budskapet.
- Enklare ämnesrader – I inkorgen kan man ofta bli överöst med information. Utnyttja detta och håll dina ämnesrader i 3-4 ord. “Flash Sale Now!” kommer ofta ge bättre respons än “Huge sale on your favourite items”.
- Kortare meningar och paragrafer – Gör det lättare för mottagaren att scanna igenom och förstå ditt utskick utan att gå igenom allt ord för ord.
- Alt text för bilder – Det är alltid en god standard att inkludera alt text på varje bild i utskicket. Detta gör det enklare för screenreaders att förstå innehållet, och även om bilderna inte laddas.
- Stora knappar – Om dina knapper är för små kan det direkt påverka din CTR. Gör dom större.
Vi hoppas att dessa tips kommer till nytta.
Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.
Pontus Sjöberg
Co-founder Scandinavian Luxury GroupRIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.
Gustav Lundin
Head Of E-Commerce Outl1Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.
Sophia Marinho de Lemos
Co-founder & CEO Källa"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."
Marcus Linder
Head of CRM PopHouse Entertainments"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"
Martin Eivy
Founder Eivy ClothingKan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!
Anton Ekström
CTO Villahome.seBoka samtal
Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.