E-postmarknadsföring: Varumärke eller dropshipper?
Vi har marknadsfört med e-post för alla typer av företag under en lång tid och har utvecklat flera skottsäkra processer som gynnar ditt företag i försäljning, långlivade kundrelationer och för att framtidssäkra ditt märke.
Hur skiljer sig marknadsföringen mellan varumärke och dropshipping?
I grund och botten har både varumärken och dropshippers samma mål. Det är bara resan dit som skiljer sig.
Generellt hos våra dropshipping kunder är högsta prioritet att öka försäljningen till varje pris. Designer, copy och strategier lämnas ofta i vårt knä för att utveckla och optimera.
Hos ett etablerat varumärke så är försäljningen (såklart) också högsta prioritet, skillnaden är att det inte får ske för aggressivt.
Med ett varumärke får man ta hänsyn till flera aspekter, som t.ex grafisk profil, tonalitet, content, positionering osv.
Vissa taktiker får inte användas under några omständigheter, oavsett hur bra de fungerar.
Allt måste gå i linje med varumärkets image för att generera resultat, medans ett dropshipping företag endast behöver tänka på siffror och resultat.
Hur vi hjälper ditt varumärke
Tillsammans med dig så skapar vi din story och dina designer med hänsyn till din tonalitet och ditt varumärke. Systemet som allting byggs på är flexibelt och anpassningsbart så att det kan ändras i linje med din tillväxt.
Om ditt varumärke ser annorlunda ut efter ett år så anpassar vi oss efter det under tidens gång, och det är alltid du som har sista ordet i hur din e-postmarknadsföring ska gå till.
Vårt jobb är att optimera, automatisera, designa och berätta din story i ett format som genererar förtjänst till ditt varumärke.
När du har godkänt tonaliteten, bilderna, vår text och design så är dina spelregler etablerade.
Då skapar vi din maskin som konstant ökar din försäljning utan några uppoffringar.
Hur vi hjälper ditt dropshipping företag
Det finns flera typer av dropshippers. Ibland startas e-handeln för att kapitalisera på en trend, t.ex fidgetspinners eller sparkcyklar, och ibland växer det i samma takt som ett “riktigt” varumärke.
Om du ser ditt dropshipping företag som ett företag du vill se växa i flera år framöver så kan du läsa ovanför. All dropshipping sker såklart inte på samma sätt, och det är helt upp till dig hur du vill att din marknadsföring ska gå till.
Vi designar dina e-poster och bygger din story efter ditt brand. Efter det så bestämmer du hur aggressiv försäljning du vill ha.
Vi har genererat resultat åt flera dropshipping företag sedan R.I.M startade, och vi kan garantera högre resultat än vad du har haft tidigare på din e-postmarknadsföring.
Vill du skicka nyhetsbrev varannan dag? Absolut, det fixar vi.
Vill du höja din retargeting med X antal procent? Japp, det ordnar vi.
Vill du framstå som ett etablerat varumärke och lägga fokus på kundservice? Självklart löser vi det.
Vi gör precis som du vill, och resultaten kommer att tala för sig själva.
Vi jobbar alltid för din skull
Vare sig du vill marknadsföra ditt dropshipping företag eller ditt varumärke så är alltid du och ditt brand i fokus. Allt automatisering, alla nyhetsbrev, alla designer kan påverkas av dig så mycket som du vill.
Efter att din pengamaskin är aktiverad kan du luta dig tillbaka och låta oss göra resten.
Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.
Pontus Sjöberg
Co-founder Scandinavian Luxury GroupRIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.
Gustav Lundin
Head Of E-Commerce Outl1Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.
Sophia Marinho de Lemos
Co-founder & CEO Källa"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."
Marcus Linder
Head of CRM PopHouse Entertainments"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"
Martin Eivy
Founder Eivy ClothingKan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!
Anton Ekström
CTO Villahome.seBoka samtal
Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.