Jag vill dela en historia om Nextbase som påbörjade sin resa med e-postmarknadsföring via Klaviyo i januari, men som inte riktigt fick den fart och effekt de hoppades på. Detta är en vanlig situation, men också en som belyser varför rätt partner kan göra hela skillnaden för resultatet. Här är varför.
Omedelbar tillväxt för Nextbase

Utmaningar
I januari 2023 tog Nextbase steget att börja arbeta med Klaviyo. De fick stöd av en annan byrå, men upplevde att processen gick långsamt. Det var långa ledtider mellan möten och konkreta resultat. Mycket tid ägnades åt planer och diskussioner, men lite blev gjort.
Det största problemet var bristen på initiativ. Nextbase ville ha en byrå som var mer proaktiv, lösningsorienterad och fokuserad på att leverera resultat.
Klaviyos rekommendation: RIM

När Nextbase vände sig direkt till Klaviyo för att få hjälp med att hitta en partner, rekommenderade Klaviyo oss på RIM som en av deras mest pålitliga och resultatdrivna samarbetspartners.
När jag fick kontakt med Nextbase presenterade jag RIM:s metodik, som bygger på storytelling, och förklarade hur våra strukturer och affärsmodeller skapar snabba och effektiva resultat.
Ett löfte om snabb leverans
Under vårt första möte ställde Nextbase en viktig fråga: Hur lång tid tar det att få ett e-postutskick färdigt, från beställning till leverans, efter onboardingen?
Jag svarade utan att tveka: Vi kan leverera samma dag.
Mitt svar fick flera leenden runt bordet, men vi visste att vi kunde hålla det löftet – tack vare våra välfungerande processer och vår tydliga struktur.
Vi är stolta över att kunna leverera vad vi lovar. Att sätta höga förväntningar är inga problem för oss, för vi vet att vi kan leva upp till dem.
Resultat inom 30 dagar

Nextbase valde oss, och resultaten lät inte vänta på sig. Inom 30 dagar efter att de först kontaktade Klaviyo hade våra e-postkampanjer genererat hela £21 000 i försäljning.
Det är ett tydligt bevis på vår förmåga att agera snabbt och skapa värde för våra kunder.
På bara 30 dagar hade vi nästan tredubblat försäljningen jämfört med den föregående månaden, trots exakt samma förutsättningar som den andra byrån hade haft. Det var inte bara en engångseffekt, utan resultaten har fortsatt att öka under månaderna som följde.
Varför fungerar vårt arbetssätt så bra?
Hela vårt maskineri på RIM är byggt för att skapa och leverera toppklassiga strategier och producera bra innehåll snabbt. Vårt sätt att arbeta gör det möjligt att uppnå stora resultat på kort tid, och det är en av de faktorer som skiljer oss från andra byråer. Vi är inte bara en byrå som arbetar med e-postmarknadsföring – vi är en byrå som är byggd för att skapa effektiva och lönsamma resultat genom effektiv marknadsföring.
RIM – Klaviyos enda och första platinumpartner i Sverige
Klaviyo själva har erkänt vår förmåga och vårt arbete, och vi är nu Klaviyos enda och första platinumpartner i Sverige. Detta är ett kvitto på att vi verkligen är en ledande aktör inom e-postmarknadsföring, och vi är glada att kunna erbjuda våra kunder den expertis och erfarenhet som krävs för att skapa fantastiska resultat.
Det är alltid en ära att få hjälpa företag att nå sina mål och vi ser fram emot att fortsätta leverera högkvalitativa resultat till våra kunder.
Boka ett samtal för ett personligt möte om dina förutsättningar och se om du kan nå samma resultat.

Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.
Pontus Sjöberg
Co-founder Scandinavian Luxury Group
RIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.
Gustav Lundin
Head Of E-Commerce Outl1
Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.
Sophia Marinho de Lemos
Co-founder & CEO Källa
"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."
Marcus Linder
Head of CRM PopHouse Entertainments
"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"
Martin Eivy
Founder Eivy Clothing
Kan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!
Anton Ekström
CTO Villahome.seBoka samtal
Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.
