Hur du sätter upp automationer som ett proffs
Leta efter flaskhalsar i din kundresa och mät vad som händer under din welcome series.
Sedan kan du bygga specifika automationer som reflekterar beteendet du ser.
Är det många som lämnar sidan? Då kan vi skapa en automation som fångar alla som varit aktiva på hemsidan senaste dagarna utan att köpa.
Har ni färre än 20% återkommande kunder – då bör ni satsa på post purchase och winback.
Upptäcker ni att X% av alla som köper en viss produkt får den bästa upplevelsen när de köper en matchande produkt? Då behöver vi ett upsell-meddelande som skickas direkt efter kundens köp.
Har ni en produkt som säljer bra fast har lägre konverteringsgrad?
Skapa då en automation som visar recensioner på produkten, hur produkten används i praktiken, mer information, kanske till och med ett erbjudande.
Har kunden tittat på er “Om oss”-sida flera gånger? Kanske läge att förklara vilka ni är bakom bolaget för att visa att ni är riktiga människor som bryr sig om sina kunder.
Och så vidare.
De ovannämnda exemplen är från olika bolag, i olika länder, med olika affärsmodeller – men olika fokus på design och copy. Men alla bearbetar sina kunder på sitt sätt, och det leder till ökad försäljning.
Med samma inställning kommer dina automationer att vara en väsentlig del av din försäljning och din strategi.
II vår ultimata guide för e-postmarknadsföring har vi skrivit vilka automationer som är väsentliga samt hur du sätter upp dem. Dessa automationer är inte på något sätt plattformsberoende utan du kan bygga dem i andra verktyg också.
Läs guiden här.
Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.
Pontus Sjöberg
Co-founder Scandinavian Luxury GroupRIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.
Gustav Lundin
Head Of E-Commerce Outl1Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.
Sophia Marinho de Lemos
Co-founder & CEO Källa"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."
Marcus Linder
Head of CRM PopHouse Entertainments"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"
Martin Eivy
Founder Eivy ClothingKan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!
Anton Ekström
CTO Villahome.seBoka samtal
Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.