Case – GROGRO

Case: Hur kan CRM-arbete ändra perspektivet på barnmat?

Introduktion

Vi är glada att kunna meddela om vårt samarbete med GroGro, en ledande leverantör av näringsrik och god mat för barn i Norge och Sverige. Under de senaste sex månaderna har vi haft som mål att öka räckvidden och försäljningen genom både onlinekanaler och fysiska butiker av GroGros produkter för att nå fler familjer.

GroGro brinner för att erbjuda hälsosamma och goda måltidsalternativ för barn. Vårt samarbete fokuserar på att uppmuntra kundlojalitet, att få kundbasen att använda produkter, återkommande köp, stärka varumärkets budskap och förbättra den totala shoppingupplevelsen genom en kombinerad strategi av e-handel och butik.

Resultat

Inom tre månader uppnådde kunde GroGro se att omsättningen ökades med 45%. Ökningen kunde direkt tillskrivas till CRM-arbetet. Resultatet uppnåddes av en strategi bestående av engagerande nyhetsbrev med exklusiva erbjudanden, personliga automatiserade e-postmeddelanden som triggats av kundbeteende på webbplatsen samt SMS.

Från GroGro

“Vi är verkligen imponerade av den påverkan som teamet på R.I.M har haft på vår e-postmarknadsföringsstrategi. Även om vi insåg vikten av denna kanal, förväntade vi oss inte att se så betydande resultat redan från första veckan av aktivering.

RIM har varit otroliga i vårt samarbete och vet precis när de ska pusha och när de ska ge utrymme. De har varit mycket flexibla och lösningsorienterade. De har överträffat förväntningarna. Resultaten har varit förvånansvärt effektiva på så kort tid.”

Framtida planer

Framöver ser vi fram emot att fortsätta vårt partnerskap med GroGro, med fokus på nya initiativ såsom säsongsbetonade kampanjer och exklusiva online-erbjudanden. Även om vi fortfarande är i ett tidigt skede har vårt samarbete lagt en stark grund för att bygga ännu mer kundlojalitet och återkommande köp.

Vi är glada över att stödja GroGros mission att göra hälsosam mat för barn till en rolig och spännande upplevelse, och hjälpa till att skapa positiva matvanor för nästa generation.

Tveka inte att kontakta oss om du vill ta din CRM-strategi till nästa nivå och skapa långsiktig framgång för ditt företag.

För fler tips, ladda ned vår ultimata guide för e-postmarknadsföring eller hur du kommer igång med klaviyo.

Dela:

Pontus Sjöberg

Efter att ha räknat ut epostmarknadsföring har Carl med sitt team motbevisat mig med råge och det har nu blivit en betydande och mycket kostnadseffektiv del av vår försäljning med en uppsättningsfas på bara ett par veckor.

Pontus Sjöberg

Co-founder Scandinavian Luxury Group
Gustav Lundin

RIM har varit till stor nytta för oss på Outl1 när det kommer till emailmarknadsföring - Med deras hjälp har vi lyckats ta oss till nya höjder.

Gustav Lundin

Head Of E-Commerce Outl1
Sophia Marinho de Lemos

Vi anlitade RIM för att strukturera om våra automatiserade flöden, personalisera och bygga mer komplexa kundresor. Teamet var professionella, lättillgängliga och snabba. Viktigast av allt, vi ser bra ROI på samarbetet.

Sophia Marinho de Lemos

Co-founder & CEO Källa
Marcus Linder

"RIM lever, andas och nu även lär e-mailmarketingstrategi – på ett ödmjukt sätt tog de sin kunskap från tangentbordet till konferensrummet och lotsade vår kundnära digitala frontlinje genom fallgropar, praxis och success stories inom området."

Marcus Linder

Head of CRM PopHouse Entertainments
Martin Eivy

"Tillsammans med R.I.M har vi tagit vår epost-marknadsföring från sporadiska utskick på en plattform vi växt ur, till automationer och ett helt nytt sätt att interagera med vår kund, på en framtidssäkrad plattform och det märks på vår omsättning"

Martin Eivy

Founder Eivy Clothing
Anton Ekström

Kan varmt rekommendera RIM till er som vill ta er e-postmarknadsföring till en ny nivå!

Anton Ekström

CTO Villahome.se

Boka samtal

Vi förstår. Det är inte alltid man vet vilket stöd man behöver eller hur mycket man kan förvänta sig att tjäna på ett samarbete. Boka in ett samtal med en av våra Email Marketing Advisers så tar vi reda på det tillsammans.