Skip to content

4 Kritiska steg för vinstdrivande e-poster

Storytelling

För den intet ont anande kan storytelling låta överflödigt. Men det har påvisats gång på gång att en relaterbar och känsloväckande historia både ökar konvertering och bygger långlivade kundrelationer.

Storytelling handlar om att ge ditt varumärke en identitet, en identitet som får kunden att känna sig trygg när de handlar hos dig. Ett “ansiktslöst” företag skapar ingen trygghet, även om du har de bästa produkterna i världen.

Människor är känslosamma varelser, och genom att bygga en story som väcker känslor så kan din kundbas relatera. Då bygger du upp relationer som varar länge.

Din story kan handla om din bakgrund, din resa, ditt mål eller hur du vill bidra till en bättre värld. Ju mer personlig en story är desto bättre.

Storytelling är grunden i hur R.I.M jobbar. Våra erfarna storytelling skribenter skapar din story och väver in den i din e-post marknadsföring. Boka ett möte för att ta reda på mer!

Automatisering

Utan automatisering så kommer din e-post marknadsföring aldrig nå dit du vill. Till och med de mest grundläggande automatiserade flödena kan stå för en stor del av din intäkt om det görs rätt.

Browse abandonment, abandoned cart, post purchase och customer winback är bara några exempel av hur du kan konvertera bouncers (folk som lämnar sidan) till konverterande kunder. Men det finns så mycket mer man kan göra mer automatiserade flöden, endast fantasin sätter gränser.

Förutom att konvertera från bounce till köp så är det även det bästa sättet att bygga upp kundrelationer. En email serie efter ett köp, erbjudanden för återkommande kunder eller bara ett enkelt tackbrev. Här kan man visa sin uppskattning för kunden och konvertera för framtida köp.

Vill du bygga upp automatiserade flöden som ständigt genererar intäkter? Boka ett möte med oss idag.

Segmentering

Genom att segmentera så kan du välja vad som ska skickas till vem, och när det ska skickas.

Alla människor är olika, och framgångsrik e-post marknadsföring hänger på att budskapet ska vara relevant till läsaren. När du segmenterar så designar du köpresor för olika kunder vilket gör alla utskick mer relevanta för just den kunden. Med bra segmentering blir det mer personligt och bygger en starkare kundrelation.

Vi hjälper dig få bättre respons genom att segmentera alla dina utskick. Vill du veta mer? Boka ett möte idag!

A/B Tester

Även för de som vet exakt vad som konverterar deras kundbas så är det alltid resultaten som har sista ordet. Genom A/B tester ser man tydligt vad som konverterar och hur man kan förbättra det.

Oftast vill man utgå ifrån ett riktmärke på en viss procent och bygga upp A/B tester tills man har passerat sina förväntningar.

A/B tester är kritiskt för e-post marknadsföring. När man börjar från grunden så har man bara spekulationer att utgå ifrån, och då är det viktigt att kunna testa sina teorier för att få fram resultat.

Det behöver inte vara så komplicerat. Ett A/B test behöver inte vara två helt olika e-poster, det kan skilja på design, bilder eller placering på knappar. Allting spelar roll och allting bör testas.

R.I.M utför alltid flera A/B tester för att forma dina strategier och öka försäljningen. Vill du veta mer? Boka ett möte idag!

Leave a Comment