Det som är bra:
E-posten börjar bra med både ämnesraden och headlinen som stöttar innehållet. I första paragrafen lyfts alla Bolts fördelar fram. Roligt, prisvärt och säkert.
Sedan länkas det till deras sida som stöttar innehållet för de som vill veta mer. På så vis slipper dom dunka in för mycket information i e-posten vilket skadar konverteringen.
Bulletpoints täcker kortfattat vad som finns i säkerhetskittet i ett format som uppfattas lätt av läsaren.
Det avslutas med en bild samt en 2 rads instruktion om hur du kommer igång med säkerhetskittet.
I botten finns länkar till alla sociala kanaler för mer engagement, samt en opt-out för kommande e-poster vilket är ett måste på grund av GDPR lagen
Hela e-posten landar på 120 ord och innehåller mycket information samt en inbound länk, snabbläst, informativ och personlig. Mycket bra!
Det som är mindre bra:
Ingen av bilderna i e-posten har länkar. Logotypen i toppen länkar inte till hemsidan och e-postens CTA “Starta en resa” har inte heller en länk.
Att inte trippelkolla länkar är ett kritiskt misstag i utskick som skadar hela konverteringsgraden.
Vad kan vi lära oss av detta?
Även en bra e-post kan begå kritiska misstag. Avsaknaden av länkar till önskad konvertering (att hyra en scooter) finns inte. Därför blir e-posten meningslös bortsett från brand awareness och uppbyggnad av kundrelation.
Trippelkolla alltid dina länkar. När en e-post har skickats finns det inte möjlighet att ändra den, allting måste vara 100% innan utskick.
Håll utkik i din inkorg varje Fredag morgon för mer granskningar av e-poster. Om du vill att vi ska granska dina utskick så får du gärna svara på detta mailet.
Om du vill boka en gratis konsultation för din e-postmarknadsföring så kan du göra det här.
Om du vill boka ett möte med oss för att öka din försäljning kan du göra det här.
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nya utskick varje Fredag!
Tack för att du läste.
Vänliga hälsningar
Anton och R.I.M teamet.
|
Leave a Comment