Skip to content

E-postmarknadsföring: Varumärke eller dropshipper?

Vi har marknadsfört med e-post för alla typer av företag under en lång tid och har utvecklat flera skottsäkra processer som gynnar ditt företag i försäljning, långlivade kundrelationer och för att framtidssäkra ditt märke.

Hur skiljer sig marknadsföringen mellan varumärke och dropshipping?

I grund och botten har både varumärken och dropshippers samma mål. Det är bara resan dit som skiljer sig.

Generellt hos våra dropshipping kunder är högsta prioritet att öka försäljningen till varje pris. Designer, copy och strategier lämnas ofta i vårt knä för att utveckla och optimera.

Hos ett etablerat varumärke så är försäljningen (såklart) också högsta prioritet, skillnaden är att det inte får ske för aggressivt.

Med ett varumärke får man ta hänsyn till flera aspekter, som t.ex grafisk profil, tonalitet, content, positionering osv.

Vissa taktiker får inte användas under några omständigheter, oavsett hur bra de fungerar.

Allt måste gå i linje med varumärkets image för att generera resultat, medans ett dropshipping företag endast behöver tänka på siffror och resultat.

Hur vi hjälper ditt varumärke

Tillsammans med dig så skapar vi din story och dina designer med hänsyn till din tonalitet och ditt varumärke. Systemet som allting byggs på är flexibelt och anpassningsbart så att det kan ändras i linje med din tillväxt.

Om ditt varumärke ser annorlunda ut efter ett år så anpassar vi oss efter det under tidens gång, och det är alltid du som har sista ordet i hur din e-postmarknadsföring ska gå till.

Vårt jobb är att optimera, automatisera, designa och berätta din story i ett format som genererar förtjänst till ditt varumärke.

När du har godkänt tonaliteten, bilderna, vår text och design så är dina spelregler etablerade.

Då skapar vi din maskin som konstant ökar din försäljning utan några uppoffringar.

Hur vi hjälper ditt dropshipping företag

Det finns flera typer av dropshippers. Ibland startas e-handeln för att kapitalisera på en trend, t.ex fidgetspinners eller sparkcyklar, och ibland växer det i samma takt som ett “riktigt” varumärke. 

Om du ser ditt dropshipping företag som ett företag du vill se växa i flera år framöver så kan du läsa ovanför. All dropshipping sker såklart inte på samma sätt, och det är helt upp till dig hur du vill att din marknadsföring ska gå till.

Vi designar dina e-poster och bygger din story efter ditt brand. Efter det så bestämmer du hur aggressiv försäljning du vill ha.

Vi har genererat resultat åt flera dropshipping företag sedan R.I.M startade, och vi kan garantera högre resultat än vad du har haft tidigare på din e-postmarknadsföring.

Vill du skicka nyhetsbrev varannan dag? Absolut, det fixar vi.

Vill du höja din retargeting med X antal procent? Japp, det ordnar vi.

Vill du framstå som ett etablerat varumärke och lägga fokus på kundservice? Självklart löser vi det.

Vi gör precis som du vill, och resultaten kommer att tala för sig själva.

Vi jobbar alltid för din skull

Vare sig du vill marknadsföra ditt dropshipping företag eller ditt varumärke så är alltid du och ditt brand i fokus. Allt automatisering, alla nyhetsbrev, alla designer kan påverkas av dig så mycket som du vill.

Efter att din pengamaskin är aktiverad kan du luta dig tillbaka och låta oss göra resten.

Vill du veta mer om hur vi ökar din försäljning? Boka ett förutsättningslöst möte redan idag.

Leave a Comment