En Pitbull Osar Katt - Hur Joel Använde Fördomar För Att Bygga Sin story, Stärka Sina Kundrelationer Och Öka Sin Försäljning

Låt mig berätta om Joel - En man från Georgia, USA

Joel sålde hund-t shirts med roliga/politiska slogans på för ungefär $25 styck.

Joels e-handel var ganska liten och han kämpade hårt mot sina konkurrenter.

Han hade det tufft.

En dag skrev Joel i en facebookgrupp och sa någonting som: “Kan någon hjälpa mig med min sida, jag får tusentals med besökare varje dag men knappt någon försäljning. Vad ska jag göra?

Han fick alla svar man kan förvänta sig:

“För dyr, byt färgen på knapparna, byt ut ditt logo, sidan är svår att navigera, bilderna är inte bra, produkt beskrivningarna måste fixas” och så vidare och så vidare.

Men jag höll inte riktigt med feedbacken Joel fick.

Missförstå mig inte, han fick värdefulla tips för att öka konverteringar men vafan, det måste finnas ett djupare problem här.

Kunderna klickade på annonser och bläddrade runt på sidan men de försvann.

Varför försvann kunderna?

Varför försvann de då? Det fanns säkert flera små anledningar som hade snöbollat men min teori var att kunderna saknade förtroende för butiken och för Joel.

Och när man tänker på det, varför skulle någon lita på Joel eller bry sig om hans e-handel? Det finns miljontals med e-handel där ute.

Jag tänkte att det skulle krävas mycket mer än att bara byta färg på några knappar och sänka priset.

Mottot som jag arbetar under är att ingen bryr sig om en e-handel, de bryr sig om varför den grundades.

Så jag frågade Joel varför han grundade sin e-handel. Vad var anledningen till att han lade ned tusentals med dollar varje månad utan att få någonting tillbaka?

“Cause I got sick and tired of people spreading shit about Choco just because he’s a pitty”

“Who’s Choco and what’s a pitty?” frågade jag.

“My dog. I started the store because people in America hate Pit Bulls but I’m fighting back.”


Så enkelt var det.

 

Nu hade vi en story.

Nu hade vi en story och en karaktär som våra kunder skulle bry sig om.

Vi började berätta om vår story för kunderna via mejl.

Vi samlade mejladresser med en lead magnet och introducerade kunderna till Joel och Choco.

Vi lockade fler Pitbull ägare. Vi lockade Bull Dog ägare. Vi lockade tusentals med människor som upplevde att sina husdjur var utsatta.   

Dag efter dag, mejl efter mejl kunde vi bygga ett förtroende med Joels kunder.

Det här gick bara för att de var så engagerade och fästa vid vår story och varumärke.

Efter två månader kom 30% av Joels omsättning tack vare e-poster och han fick ungefär $5k extra om månaden som han kunde leka med, vilket var livsförändrande för honom.


Vad du gör om du inte har en story.

Okej, jag vet hur du tänker.

Tänk om du inte har en story då? Vad gör du då?

En annan utav mina samarbetspartners drog in $100k i månaden och ville använda en story, utöka sitt varumärke och expandera till nästa nivå.

Jag ställde samma fråga och fick som svar,

“Jag såg att min polare tjänade fett på e-handel så jag ville också. Jag valde att dropshippa smycken för att det verkade som den lättaste grejen att sälja “

…. Hmmm. Inte riktigt det ens kunder vill höra, eller hur?

Hans story fick handla om entreprenörskap, resan han tog för att bygga sin butik, att våga och utmanar the status quo.

Hans kundtjänst får höra nästan dagligen om hur inspirerande hans kunder känner sig.

Och 15% av hans försäljning kommer via e-postmarknadsföring och sin story. Vi bör landa på 20% i början av juni.

Så nu frågar jag dig.

Vad fick dig att vilja släppa allting och starta din e-handel?

Vilka problem vill du lösa?

Vad är det som får dig att sitta uppe sent om nätterna och inte vilja lägga dig?

Vill du sprida ett budskap? Vill du kunna leva fritt? Vill du förändra världen?

Oavsett varför du började med e-handel, dina kunder vill höra varför, de bryr sig. För 9 gånger av 10 har de samma problem som du vill lösa.

Berätta om din story.

/Carl Reynolds

 

Blir du nyfiken på att testa storytelling? Vi på Reynolds international Marketing hjälper dig gärna, hör av dig för att boka ett möte!

Boka ett möte redan idag!

Vill du öka din försäljning med epost?

Boka ett möte med oss idag så sätter vi igång direkt!