Skip to content

Hur vi bygger din pengamaskin

1. Vi analyserar ditt företag
Först så analyserar vi ditt företag för att se hur mycket vi kan hjälpa dig med, och vi jobbar bara med dig om du gynnar på det. Ja, precis. Och för att se om vi är rätt byrå för jobbet så måste vi först ta reda på vad dina flaskhalsar är och ifall e-post marknadsföring är den rätta lösningen för dig. Det enda som krävs är ett samtal så att vi kan se hur din företagsmodell ser ut och hur vår digitala marknadsföring kan passa in i den. Detta samtal kommer ge oss insikt till vårt mål; att bygga upp ett helt automatiserat email system som ständigt genererar inkomst till dig.

2. Planering & Strategi

 Om allting ser bra ut så förklarar vi i detalj hur systemet fungerar. Sedan får du ett pris på tjänsten som alltid är provisionsbaserat enbart på R.I.M’s tjänster. Anledningen till att vi endast jobbar på provision är för att vi vet att vårt email system fungerar. Det ger både dig och oss en tillit till varandra då båda måste prestera för att bra samarbete.

3. Insamling av Information

 När du tackar ja bokar vi in ett nytt möte där vi går igenom hela din nätbutik. En viktig pelare i vår strategi handlar om story och vi vill veta så mycket som möjligt om dig och ditt företag innan vi skriver den. För att kunna skriva en bra story behöver vi tänka steget längre. Varför startade du ditt företag? Vad bidrar du med? Hur löser din produkt problem för dina kunder? Det finns många vägar att gå för att få till en bra story, och efter vår intervju kommer vi ha en bra början.

4. Blueprint

 Efter intervjun bygger vi upp en blueprint för din story. Den kommer sättas i punkter som du kan godkänna eller redigera hur mycket du vill. Blueprinten är till för att kortfattat summera vad din story ska handla om. Efter allting är godkänt så sätts den i en löpande text.

5. Din story

 Vi börjar skriva på storyn i löpande text som innefattar alla de tidigare godkända punkterna. När den är klar skickas den ännu en gång för ditt godkännande. Du får givetvis redigera och lägga till synpunkter under skrivandets gång.

6. Automatisering

 När storyn är godkänd och klar så bygger vi upp alla automatiseringar där du kan vara med och designa mallarna för emails. Färgkoder, bilder, knappar, allting kan göras helt anpassat efter dina synpunkter och behov.

7. Segmentering & Flows

Nu börjar allt trilla på plats. Vi sätter igång med segmenteringen, där vi anpassar våra olika email flows efter behov. Som exempel så kan vi t.ex bygga upp en segmentering som skickar rabattkod 30 minuter efter ett köp. Eller skickar produktrekommendationer till de som är mest benägna att köpa. Allting handlar om data, vilket vi samlar in under processen för att skapa en riktad email marknadsföring.

8. Allt är klart!

Nu skickar vi nyhetsbrev. Dessa kan vara allt från att introducera din story, ditt brand, nya produkter, eller bloggar. De första kampanjerna kommer samla in en stor mängd data som gör att framtida emails kommer bara bli bättre och bättre.

Hur lång tid tar det?

Om du är lika snabb som oss så tar hela processen ungefär 72 timmar. Det betyder att på 3 dygn så har du redan tillgång till en marknadsförings-maskin som ger en stadig ström av återkommande kunder och ökad försäljning. Och du behöver knappt lyfta ett finger.
 
Vill du ha hjälp med att bygga din pengamaskin? Boka ett möte med oss idag!

Leave a Comment