Hur mycket pengar förlorar du på grund av dina e-postmarknadsföring verktyg?

Dina verktyg kan endast hjälpa dig om du använder dem till dess fulla potential, tar du verkligen vara på de e-postmarknadsföring verktyg du betalar för?

 

Häng på så tar vi reda på det!

Tar du verkligen vara på de e-postmarknadsföring verktyg du betalar för? Dina verktyg kan endast hjälpa dig om du använder dem till dess fulla potential.

Det är ingen hemlighet att Klaviyo är mycket dyrare än Mailchimp men varför är det så? Man betalar helt enkelt mer för de extra funktionerna som finns och att det finns så mycket mer potential och mer som går att göra i Klaviyo.

Det är ju rimligt. Du får fler funktioner vilket leder till ett högre pris.

Behöver du hjälp med att komma igång och använda Klaviyos alla funktioner så har vi en gratis guide, kika in den här!

Hur kommer det sig att man kan förlora pengar på sina verktyg?

  • Hur kommer det sig att många inte A/B testar sina flows?
  • Varför skapar man inte djupare segment?
  • Varför djupdyker man inte i kontots analytics?
  • Varför använder man inte conditional eller trigger splits?

Det gäller att välja rätt verktyg för ditt varumärke. Ska man endast skicka något nyhetsbrev då och då samt ha några enkla flows så kan man lika gärna använda ett billigare verktyg som mailchimp. Många betalar för extra funktioner som dem inte använder.
Vet du inte vilken CRM som passar bäst för dig och ditt varumärke? Läs inlägget där vi förklarar skillnaden mellan Hubspot, Mailchimp och Klaviyo CRM.

Vi jobbar med kunder som betalar stora summor till HubSpot samtidigt som de inte använder HubSpots olika funktioner. Om detta är fallet kan man lika gärna använda sharpspring och spara en förmögenhet.

Använder du HubSpot och vill veta hur du använder det till dess fulla potential? Kika in detta inlägget där vi förklarar hur du använder HubSpot till dess fulla potential!

I slutändan blir det att man förlorar pengar på grund av de högre kostnaderna medan man dessutom går miste om pengar på grund av de tappade intäkterna.

Kolla på sätter du jobbar med din e-postmarknadsföring/CRM/marketing automation idag, kan du med handen på hjärtat säga att du verkligen gör allt du kan med de verktygen du har?

Om du gör det, fantastiskt!

Om du däremot känner att du behöver göra mer kan du vända dig till oss så kikar vi på hur ni kan göra! Boka ett möte.

Leave a Comment