Vikten av content från dina kunder och användare har aldrig vägt tyngre än vad det gör nu.
Kunder blir allt mer varsamma om vart de handlar på nätet. Eftersom att det med åren har blivit enklare att starta en e-handel så betyder det att fler "dåliga" aktörer har dykt upp förstört kundupplevelsen för många.
Så med detta i åtanke är det en bra idé att sätta sig ner och samla in dina bästa recensioner, kundrekommendationer och bilder på sociala medier för att sedan inkludera dessa i dina utskick. Genom att göra det kan du övertala dina leads som tvekar med bevis på att du har många likasinnade och supernöjda kunder.
Enligt Google så ser man en minskning i bounce rate på upp till 33% bara av att reducera tiden det tar för sidan att ladda.
Det finns väldigt många sätt att få en snabbare hemsida som varierar beroende på vad du använder. Men för att ens kunna veta om din sida inte fungerar optimal så kan du titta på dina metrics i e-posterna.
Exempelvis om du ser en hög click rate men dålig konvertering på dina utskick så kan det innebära att sidan inte är optimerad.
Vi hoppas att dessa tips kommer till nytta.
Om du skulle behöva hjälp att implementera något så kan du alltid boka ett möte