Skip to content

E-post <3 Content #3

1

Prioritera viktig information

Längst upp i headern så finns information som alla äventyrslystna resenärer undrar över: Vart kan man åka och vad behövs för att åka dit?

Deras tidigare utskick har samma header och länken uppdateras ständigt så att informationen är relevant.

Hur som helst så var ämnesraden inte anledningen till att detta nyhetsbrevet fångade mitt intresse för granskning.

Det som fångade mitt intresse var att de lyfter fram deras egna relevanta content i nyhetsbreven, vilket även kommer paketerat med on-point beskrivningar.

Jag gav mig verkligen in och läste vareda blogg som var länkad, trots att jag inte har planerat en resa inom snar framtid. Så då har dom definitivt gjort något rätt för att fånga mitt intresse.

Men varför blev jag så sugen på att klicka mig in på varenda block i nyhetsbrevet?

2

Relevans

World Nomads har en klar uppfattning om deras buyer persona, och jag är en av dom.

Majoriteten av de som köper en försäkring hos World Nomad är folk som gillar att resa mycket. Vi snackar om människor som bosätter sig i ett nytt land varannan månad, eller som ger sig iväg på adrenalinfyllda resor till platser som vanliga turister aldrig kommer få se.

Vanliga problem som dyker upp med ett sånt liv är bagage som blir stulet eller genomrotat, och som nämnt tidigare, att covid sätter käppar i hjulet. Det lyfts fram i deras bloggar redan i början, med korta och informativa beskrivningar om vad inläggen handlar om.

Försäljning är inte det viktiga med denna e-posten. Poängen är att lyfta fram relevant content som läsaren klickar på. Om de lyckas med det, så kommer personen tänka på World Nomads direkt nästa gång de behöver en reseförsäkring.

3

Content is King

Content ger värde, och värde ger glada kunder. Men tyvärr så lägger många små företag content långt bak i prioriteringslistan, och ännu färre lyfter dom fram content i nyhetsbreven.

World Nomads förstår sig på content och hur det hjälper bygga upp auktoritet, relevans och SEO. Det finns ingenting i nyhetsbrevet som ber om ett köp - hela e-posten framstår som en osjälvisk källa för värde.

Kunder kan lätt tröttna på dina utskick om varje nyhetsbrev handlar om dina produkter. Försök att krydda till det med lite content också så får du fart på trafiken och bygger upp värdefulla kundrelationer som i sin tur leder till bättre försäljning.


Vad kan vi lära oss av det här nyhetsbrevet?

World Nomads nyhetsbrev är ett bra exempel på hur du kan ge värde till dina kunder med content. Alla dina nyhetsbrev behöver inte vara produktcentrerade. Visst, det kanske ger bättre resultat för stunden, men för att bygga en hållbar strategi behöver du erbjuda mer än bara produkter.

Nyhetsbrev är trots allt en väldigt bra källa för att bygga förtroende för ditt varumärke, och det i sin tur kommer ge bättre resultat på din försäljning om du blickar framåt.

 

Tack för ännu en Fredagsgranskning, vi hoppas att du får en bra helg och att din nästa resa blir som en dröm!

Som vanligt så hittar du våra egna bloggar om marknadsföring i Kunskapskällan.

Vill du veta mer om content strategier och e-postmarknadsföring? Boka en gratis konsultation med oss idag.

Eller om du vill komma igång direkt med att öka din försäljning så kan du klicka på knappen här nedanför.

Tack igen!

-Anton & RIM teamet.

Leave a Comment