Om oss

Jag heter Carl Reynolds, jag är grundaren och VD:n på Reynolds International Marketing AB

Här lägger jag korten på bordet och berättar om min bakgrund och resan som ledde till Reynolds International Marketing AB. Dessa saker styr till 90% av hur min verksamhet agerar idag och om du är nyfiken på hur det ser ut att samarbeta med oss så behöver du veta hur vi jobbar och framför allt varför vi jobbar som vi gör.

Från hobbyskribent till vass copywriter

Med en passion för att sätta ord i text påbörjade jag min resa inom digital marknadsföring helt från grunden, utan tidigare kontakter eller erfarenhet.

Skrivandet började mest som en hobby. Jag skrev allt från klassiska content mills och artiklar till clickbaits via frilanshemsidor.

Efter en dåligt tajmad uppsägning från mitt dåvarande jobb hamnade jag i ett ultimatum.

Antingen söka ett nytt oinspirerande jobb, eller att jaga mina drömmar.
Det självklara valet blev att köra full sula som skribent.

Jag kom i kontakt med diverse frilansande skribenter, där en av dom var en framgångsrik copywriter.
Han beskrev i detalj hur branschen fungerar, hur man säkrar försäljning för företag och hur man skriver konverterande texter.

Succégaranti

Som ung, hungrig och inspirerad hoppade jag in i företagande.  Varje vaken sekund spenderades på att studera "the all time greats" inom copy och marknadsföring

Eftersom jag började från grunden så behövdes en garanti för att ge förtroende för potentiella kunder.

“Om vi inte lyckas hjälpa dig att öka din försäljning, så tar vi inte betalt.”

Enkelt, säkert och garanterat. 

E-post marknadsföring

Alla nätbutiker har en kunddatabas, och alla använder den för försäljning.

Mitt optimerade sätt att skriva copy togs fram genom att studera texter från 1900-talet och sedan modifiera och applicera den till modern e-handel.

Resultatet blev att min första kund ökade sin försäljning med 35% på sin första månad.

Hur? Jag använde sig utav storytelling (samstämmighet), optimering och data med kundvård i fokus.

Resultatet blev inte enbart en ökning i min första kunds försäljning.

Det blev även ett definierande ögonblick där Reynolds International Marketing grundades på riktigt.

The Big Leagues

Efter några år med mindre företag var det dags att spela med större ligor.

Jag ordnade ett möte med ett stort svenskt företag, med nio fysiska butiker och en e-handel på 30 miljoner kronor per år.

Storytelling, som var min unika sälj proposition föll dock på döva öron.

“Vi har funnits i 30 år. Våra kunder vet vilka vi är och de tycker redan om oss. Vi behöver inte det här.”

Helt rätt, men följdfrågan om hur de gjorde med sina nyhetsbrev fick det klassiska, och inte helt oväntade svaret: “Vi skickar en gång i månaden till hela listan" 

Och där var första stora klienten fixad.

Kunden saknade helt segmentering. Medans mitt sätt att skicka rätt meddelande till rätt kund vid rätt tidpunkt var något helt nytt för dem.

Jag lyckades övertala butikschefen att ge mig en chans, och redan första månaden såg vi en ökning på 25% i deras e-post marknadsföring.

Vad säger våra klienter?

Grant

Reid

CEO

"My primary revenue used to come from volatile paid traffic sources. But after 12 months, Carl (R.I.M) set up and achieved half a million dollars in email marketing alone, resulting in 30% gross revenue that I previously didn’t have, and it required no micromanagement from my end."

 

Max

Mark

CEO

"I struggled to make email marketing work. So i got in contact with Carl, who got started right away with no upfront fee. The first month of emails turned over 10% of total revenue, and the second month it went up to 27%. Numbers were unreal. Working with him was an absolute dream. He did everything on his own with excellent communication along the way"

 

scancyp

Jeff Connelly

Mats Jikander Scancyp Consulting LTD

"I have been working with Carl (RIM) for some years now and he (they) always deliver. Carl is listening to our needs and works accordingly. Very good and fast support."

 

53739853_2404462483173710_5880553090062483456_n

Joel Lindqvist

CEO - Aware Nutrition

"Kompetenta, proffsiga och hjälpande. Tre ord som beskriver R.I.M. Rekommenderas!”

 

Samstämmighet

Allt som rör kunden ska ha samma fokus, röst och mål.

Här berättar vi varumärkets varför.

Varför vi finns. Vilka problem vi försöker att lösa. Vilka vi försöker att hjälpa. Varför vi bryr oss. Varför vi försöker hårdare än alla andra. Varför vi aldrig ger upp. Varför det är just oss våra kunder ska välja. Varför våra kunder kan lita på oss. Varför kunderna kan veta att vi är det självklara valet.

Vi gör detta för att bygga upp tilliten och relationen mellan varumärket och kundbasen.

Data-drivna personaliserade nyhetsbrev

En kund som aldrig handlat hos oss tidigare behöver inte samma budskap som en kund som har handlat fem gånger.

Vi kan också använda personalisering för att ytterligare säkerställa att rätt budskap hamnar hos rätt person. Istället för att skicka 1 nyhetsbrev, så skickar vi 10 nyhetsbrev till mindre mikrosegment.

Det här värnar om relationen och gör att vi kan få en mycket längre och högre customer lifetime value.

Automatiserad retargeting och merförsäljning

Genom att sätta upp automatiseringar kan vi på automatik anpassa oss utefter kundens beteende.

Automatiseringarna triggas av specifika beteenden och när kunden är i en specifik fas av sin kundresa.

Spårning och Optimering

Allting mäts och spåras på ett transparent sätt för att sedan förbättras.

För att detta ska funka så måste samtliga komponenter finnas på plats. Det spelar ingen roll hur bra erbjudanden du har om inte kundbasen bryr sig om ditt varumärke. Det spelar ingen roll hur mycket dina kunder älskar dig om du inte kan sätta rätt budskap framför rätt person. Ingenting spelar roll om du inte kan mäta dina insatser för att förbättra det.

Nu applicerar jag och mitt team det här arbetssättet på internationella varumärken.

Det är inte längre bara Carl i teamet, vi har rekryterat och vuxit. Carls roll i bolaget har också börjat förvandlas.

Möt vårt team

Carl Reynolds
VD & Grundare
Från grunden byggde jag upp RIM till ett av Sveriges snabbast växande e-postmarknadsföring byråer. Jag insåg tidigt värdet i Storytelling och personalisering och utvecklade mina strategier därefter. Kombinerat med e-postmarknadsföring så har jag kunnat skapa och spåra miljontals kronor i vinst till våra kunder.
Elin Carlén
Design & Copywriting
Tack vare min bästa vän (min hund) så fick jag kärlek för digitala illustrationer och design. Jag tänker alltid "outside the box" med varje design för att skapa en egen identitet. På RIM får jag möjlighet att utöva min passion kreativt i både text och bild, och jag gör alltid det lilla extra för att kunderna ska känna sig nöjda!
Anton Sundin
Copywriter & Content strategist
Min resa inom marknadsföring började på andra sidan jordklotet i Thailand där jag drev eget företag. Som skribent så är det viktigt att se värdet i det man levererar. På RIM ser jag alltid resultat svart på vitt vilket ger mig möjligheten att utveckla, förbättra och anpassa mina texter efter våra kunders behov.

Är du redo att växa din verksamhet?

Boka ett kostnadsfritt möte med oss idag så hjälper vi dig!